Persoonlijke Ontwikkeling

In dit plan word omschreven hoe Jaimy Dijselijnck van plan is zijn leerdoelen te behalen. Tevens wordt er een motivatie gegeven van de aansluiting van de Massive Online Open Course (MOOC) bij de leerdoelen.

Persoonlijke leerdoelen

  1. Bekwaam worden met Innovatie/Design-gerelateerde Adobe software
  2. Zelfstandig een ontwerpproces kunnen managen
  3. Cultuur van het bedrijfsleven m.b.t. Design ontmoeten
  4. Interessegebied uitpluizen voor bevestiging van toekomstrichting
  5. Kwaliteit/tijd verhouding van handschetsen verbeteren

1. Vanwege een druk leven en een volle agenda is het nooit zover gekomen bekwaam te worden in Innovatie/Design-gerelateerde Adobe software. Dit is echter een competentie die Jaimy Dijselijnck graag zou willen leren. Het is een prioriteit geworden, naarmate de kwaliteit van zijn werk beter moet worden. Om deze reden is het een must dit leerdoel na te streven.

2. Na drie jaar begeleid te zijn in het uitvoeren van een methodologisch ontwerpproces, ziet Jaimy Dijselijnck het als een must om dit zelfstandig te kunnen managen. Deze gelegenheid wordt op de opleiding gegeven.

3.Jaimy Dijselijnck heeft naar verhouding van zijn leeftijd veel ervaring in het bedrijfsleven. Opdrachtgevers zijn tot op heden altijd tevreden geweest. Het enige obstakel voor Jaimy om volledig over te stappen in zijn interessegebied is de onwetendheid over bedrijfscultuur. Daarom wil hij voor het kiezen van een afstudeerstage kennis maken met deze cultuur.

4.Een interesse kan ook een bevlieging wezen. Jaimy Dijselijnck is na zijn 0-meting, levenservaringen en werkomgeving op een interessegebied gestuit. Om zeker te weten of dit een bevlieging of een permanent interessegebied is wil hij hier meer van te weten komen.

5.In het begin van de opleiding is de studenten van Engineering klas 4 geleerd te schetsen. Deze competentie is aanwezig. Omdat deze competentie voor de opleiding nog niet bij Jaimy aanwezig was, acht hij het een prioriteit om hier aandacht aan te besteden.

Meting

De meting van de persoonlijke leerdoelen vindt plaats door de activiteiten uit het activiteitenplan te voltooien. Hierna vindt een reflectiemoment plaats waarin gekeken wordt of de persoonlijke leerdoelen na deze activiteiten bereikt zijn. 

Benodigdheden

  1. Tijd om met alle gerelateerde Adobe producten te kunnen werken.
  1. Een ontwerpopdracht. Hier wordt de HEMA ontwerpwedstrijd voor gekozen.
  2. Keuze voor een ontwerpbedrijf bij de Focus On the Future (FOF) opdracht.
  3. Internet.
  4. Papier, potlood en ontwerpopdracht. Hier wordt de HEMA ontwerpwedstrijd voor gekozen.
Termijn

Alle leerdoelen lopen gedurende blok 13 en moeten afhankelijk van onderstaande lijst behaald zijn.

1. Dit leerdoel moet behaald zijn eind blok 14
2. Dit leerdoel moet behaald zijn eind blok 14
3. Dit leerdoel moet behaald zijn eind blok 13
4. Dit leerdoel moet behaald zijn eind blok 14
5. Dit leerdoel moet behaald zijn eind blok 14

Status

De deadline van leerdoel 3 is gekoppeld aan blok 13:

Jaimy Dijselijnck heeft naar verhouding van zijn leeftijd veel ervaring in het bedrijfsleven. Opdrachtgevers zijn tot op heden altijd tevreden geweest. Het enige obstakel voor Jaimy om volledig over te stappen in zijn interessegebied is de onwetendheid over bedrijfscultuur. Daarom wil hij voor het kiezen van een afstudeerstage kennis maken met deze cultuur.

Ik heb geleerd dat de bedrijfscultuur binnen design bureau's mij erg aanstaat. Als voorbeeld hiervan neem ik Kompan. Uit het antwoord op dit leerdoel is voor mij een nieuw leerdoel ontstaan voor blok 14:
6. Ik wil mij nog verder ontwikkelen op het gebied van zelfkennis. Geen zelfkennis op het gebied van 0-meting, maar zelfkennis op het gebied van waar mijn interesses liggen. De activiteit die hierbij hoort is dat ik research ga doen naar banen die ik heel mijn leven zou kunnen doen --> afstuderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Pagina's