In dit plan word omschreven hoe Jaimy Dijselijnck van plan
is zijn leerdoelen te behalen. Tevens wordt er een motivatie gegeven van de
aansluiting van de Massive Online Open Course (MOOC) bij de leerdoelen.
Persoonlijke leerdoelen
- Bekwaam worden met Innovatie/Design-gerelateerde
Adobe software
- Zelfstandig een ontwerpproces kunnen
managen
- Cultuur van het bedrijfsleven m.b.t.
Design ontmoeten
- Interessegebied uitpluizen voor
bevestiging van toekomstrichting
- Kwaliteit/tijd verhouding van
handschetsen verbeteren
1. Vanwege
een druk leven en een volle agenda is het nooit zover gekomen bekwaam te worden
in Innovatie/Design-gerelateerde Adobe software. Dit is echter een competentie
die Jaimy Dijselijnck graag zou willen leren. Het is een prioriteit geworden,
naarmate de kwaliteit van zijn werk beter moet worden. Om deze reden is het een
must dit leerdoel na te streven.
2. Na drie
jaar begeleid te zijn in het uitvoeren van een methodologisch ontwerpproces,
ziet Jaimy Dijselijnck het als een must om dit zelfstandig te kunnen managen.
Deze gelegenheid wordt op de opleiding gegeven.
3.Jaimy
Dijselijnck heeft naar verhouding van zijn leeftijd veel ervaring in het
bedrijfsleven. Opdrachtgevers zijn tot op heden altijd tevreden geweest. Het
enige obstakel voor Jaimy om volledig over te stappen in zijn interessegebied
is de onwetendheid over bedrijfscultuur. Daarom wil hij voor het kiezen van een
afstudeerstage kennis maken met deze cultuur.
4.Een
interesse kan ook een bevlieging wezen. Jaimy Dijselijnck is na zijn 0-meting,
levenservaringen en werkomgeving op een interessegebied gestuit. Om zeker te
weten of dit een bevlieging of een permanent interessegebied is wil hij hier
meer van te weten komen.
5.In het
begin van de opleiding is de studenten van Engineering klas 4 geleerd te
schetsen. Deze competentie is aanwezig. Omdat deze competentie voor de
opleiding nog niet bij Jaimy aanwezig was, acht hij het een prioriteit om hier
aandacht aan te besteden.
Meting
De meting van de persoonlijke leerdoelen vindt plaats door
de activiteiten uit het activiteitenplan te voltooien. Hierna vindt een
reflectiemoment plaats waarin gekeken wordt of de persoonlijke leerdoelen na
deze activiteiten bereikt zijn.
Benodigdheden
- Tijd om met alle gerelateerde Adobe producten te kunnen werken.
- Een ontwerpopdracht. Hier wordt de HEMA ontwerpwedstrijd voor gekozen.
- Keuze voor een ontwerpbedrijf bij de Focus On the Future (FOF) opdracht.
- Internet.
- Papier, potlood en ontwerpopdracht. Hier wordt de HEMA ontwerpwedstrijd voor gekozen.
Termijn
Alle leerdoelen lopen gedurende blok 13 en moeten
afhankelijk van onderstaande lijst behaald zijn.
1. Dit leerdoel moet behaald zijn eind blok 14
2. Dit leerdoel moet behaald zijn eind blok 14
3. Dit leerdoel moet behaald zijn eind blok 13
4. Dit leerdoel moet behaald zijn eind blok 14
5. Dit leerdoel moet behaald zijn eind blok 14
Status
De deadline van leerdoel 3 is gekoppeld aan blok 13:
Jaimy Dijselijnck heeft naar verhouding van zijn leeftijd veel ervaring in het bedrijfsleven. Opdrachtgevers zijn tot op heden altijd tevreden geweest. Het enige obstakel voor Jaimy om volledig over te stappen in zijn interessegebied is de onwetendheid over bedrijfscultuur. Daarom wil hij voor het kiezen van een afstudeerstage kennis maken met deze cultuur.
Ik heb geleerd dat de bedrijfscultuur binnen design bureau's mij erg aanstaat. Als voorbeeld hiervan neem ik Kompan. Uit het antwoord op dit leerdoel is voor mij een nieuw leerdoel ontstaan voor blok 14:
6. Ik wil mij nog verder ontwikkelen op het gebied van zelfkennis. Geen zelfkennis op het gebied van 0-meting, maar zelfkennis op het gebied van waar mijn interesses liggen. De activiteit die hierbij hoort is dat ik research ga doen naar banen die ik heel mijn leven zou kunnen doen --> afstuderen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten